4+

Tee-se-itse pizzeria
Papa’s Pizzeria on suosittu pelisarja, joka löytyy sekä selainpelinä että iPadille. Ideana on aikarajan puitteissa vastata asiakkaiden vaatimuksiin, eli mikromanagerointia parhaimmillaan. Ideana Papa’s Pizza Shop/Burgeria/Ice Cream Shop/Freezeria/Cake Shop/Coffee Maker-peleissä on se että pääkokki Papa lähtee lomalle ja jättää tuuraajan hoitamaan firmaa. Peli on pelattavissa pelikoneessa.
Pelin tiedot
Arvioijan nimi: Rami Sihvo Arvioijan ikä: 34
Sähköposti: rami.sihvo(ät)pp.inet.fiMuut arvostelijat (ikä): Marika Lignell (25)
Pelin nimi: Papa’s Pizzeria Julkaisija: Zhang Humei/Filipine Studios
Julkaisuvuosi: Formaatti (arvosteltu): Pc (selain)
Muut formaatit: iPad Laji, genre: Ongelmanratkaisu
Muu luokitus: “tyttöjen pelit” Pelaajamäärä ja pelimuodot: yksinpeli
Ikäraja ja sisältömerkinnät: - (Muut pelit ovat apple 4+)
Linkit muihin arvosteluihin:
http://www.nettiflashpelit.com/papas-freezeria/
Linkit youtube-videoihin:
https://www.youtube.com/watch?v=Rx0jUxQJlAc intro
https://www.youtube.com/watch?v=68u3JhSe3n4 loppupeliä
Mitä vanhempien tulisi tietää tästä pelistä?
Kuvaus: Kaikille sopivaa sisältöä.
Papa’s pelit ovat myönteisia ja toteutettu sarjakuvamaisesti. Kello käy, mutta peli ei pääty vaikka asiakas joutuisikin odottamaan, eli panikkkia on vähemmän. Arvostelun kannalta pitää tarkistaa onko iPadin peleissä mikro-ostoja, mutta periaatteessa hyvin selkeästi peli herättää myönteisiä tunteita - ja sitä pelaa myös aikuiset! Peli on pelikoneessa ‘tyttöjen peleihin’ luokiteltu, mutta käytännössä peli on aika lailla kaikille sopivaa sisältöä.
Pelin eettisyys ja arvot: (++)
+ ei paineita, jos pelaa nopeasti saa enemmän pisteitä ja sitä kautta tippiä, mutta pakonomaista suorittamista peli ei ole.
+ pizzan voi tehdä uudestaan, jos se pääsee palamaan
+ Eri asiakkailla on erilaisia mieltymyksiä ja nämä voi oppia tuntemaan.
+ Lisää pelaajan ruokahalua
Tunteiden herättäminen (+)
+ Myönteinen peli
+ Paineeton, vaikka tilauksia olisi paljon ei sähäläämällä pärjää vaan pizza kannattaa tehdä uudestaan vaikka asiakas joutuisi odottamaan. Eli ideana on laatu, ei määrä.