pegi ok  peliraati-facebookikarajat-fi

 

Aikaparadokseja

 Project Temporality

Pelin kehitys alkoi aviopuolisoiden omasta projektista ja sillä on kunnia olla ensimmäinen tuntemani PEGI OK-merkin käyttö. OK-merkki on tarkoitettu pikkupeleille kuten nettisivustoiden flash-peleille, ja se kertoo että sivusto sopii kaikenikäisille. Ideana on selviytyä eteenpäin ongelmatilanteista luomalla itsestään klooneja. 



Pelin tiedot

 

Arvioijan nimi: Rami Sihvo Arvioijan ikä:34

Sähköposti: rami.sihvo(ät)pp.inet.fi Muut arvostelijat  (ikä):

Pelin nimi: Project Temporality  Julkaisija: CDON.com/Defrost Games

Julkaisuvuosi: 2014 Formaatti (arvosteltu): PC

Muut formaatit: - Laji, genre: Ongelmanratkaisu

Muu luokitus: indie, outo Pelaajamäärä ja pelimuodot:

Ikäraja ja sisältömerkinnät:  PEGI OK (Ainakin CDON.com mukaan)

Linkit muihin arvosteluihin:

http://www.gamespot.com/reviews/project-temporality-review/1900-6415779/

 

Linkit youtube-videoihin:

https://www.youtube.com/watch?v=3VT1amGCab4 Traileri

https://www.youtube.com/watch?v=NbQwtC5gbWg   Alkua

 

Mitä vanhempien tulisi tietää tästä pelistä?

 

Project Temporality-2

 

Kuvaus: Hyvin lieviä jännittäviä elementtejä.

 

Hyvin alkanut testi päättyi kuitenkin pelin kaatumiseen ja tätä seuranneet yritykset käynnistää peli eivät onnistuneet. Ilmeisesti joillakin käyttäjillä on ongelma, joka poistuu ehkä päivittämällä kaikki ajurit. Toimiessaan peli on hyvä, ongelmanratkaisu perustuu oman itsensä ja toimintojensa kloonaamiseen, eli siihen että käydään painamassa nappi, joka aktivoi hissin. Hypätään ajassa taaksepäin ja annetaan kloonin tehdä napinpainaminen kun itse seisotaan hississä odottamassa kyytiä. Hämärää mutta toimivaa ja pasifistista.

 

Hyvältä näyttää eli tätä(kin) peliä kannattaa pelata yhdessä nuoren kanssa, palaan päivittämään tätä arvostelua jos saamme joskus pelin toimimaan.

Project Temporality-1Project Temporality-3Project Temporality-4

 

 

Keskustelunaiheita pelin tiimoilta

 

-Miltä tuntuisi nähdä itsensä ulkopuolelta?

-Jos osaisit hypätä parikymmentä sekuntia ajassa taaksepäin, missä tilanteissa käyttäisit sitä?

 

 

Pelin eettisyys ja arvot:  (+)

 

-Peli kertoo periatteessa laivaston rottakokeista.

+ Juoni etenee miehistönjäsenten sähköposteja lukemalla. Näillä on epäilyjä projektista.

+ Tarkoitus on edetä väkivallattomasti selvittämällä ongelmat.

+ Pelissä joutuu sekä ajattelemaan että ajoittamaan toimintansa tarkkaan.